Tegoroczni zwycięzcy
Rozstrzygnięcie konkursu i uroczysta gala wręczenia nagród miały miejsce 30 stycznia br. w Dublinie. W tym roku pula nagród dla zwycięzców w czterech kategoriach (Production, Customer Engagement, Built Environment, Distribution and Retail) wyniosła 100 tys. euro. Spośród laureatów w każdej kategorii jury wybrało zwycięzcę głównego, który otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 50 tys. euro.
Dodatkowo przyznano nagrodę publiczności – w tym przypadku zwycięzca został wyłoniony w drodze głosowania przeprowadzonego wśród zgromadzonych gości.
Głównym zwycięzcą konkursu został BillionCarbon
Jury doceniło nowatorskie podejście tego obiecującego indyjskiego start-upu do przetwarzania odpadów żywnościowych. Nagrodę główną przyznano za rozwiązanie pozwalające w zaledwie trzy dni zredukować aż 95% biomasy.
Wśród mocnych stron technologii opracowanej i wciąż rozwijanej przez BillionCarbon można wymienić m.in. niemal całkowite wyeliminowanie uciążliwego zapachu oraz znaczne ograniczenie konieczności składowania odpadów. Co więcej, proces ten jest nawet trzykrotnie tańszy od tradycyjnych metod utylizacji i charakteryzuje się minimalnym zużyciem energii elektrycznej, pozostawiając niemal zerową ilość resztek.
Technologia BillionCarbon jest obecnie testowana w różnych regionach Indii. Pierwsze wyniki wskazują na istotną poprawę jakości gleby oraz wyraźny wzrost plonów dzięki obecności kwasów huminowych i fulwowych, które zwiększają zdolność roślin do wchłaniania wody i składników odżywczych. Dodatkową zaletą jest sekwestracja dwutlenku węgla w glebie, co stanowi ważny krok w kierunku ograniczania emisji gazów cieplarnianych i łagodzenia skutków zmian klimatu.
Nie można pominąć zwycięzców poszczególnych kategorii. Zostali nimi:
• BillionCarbon w kategorii Production,
• Greenpage w kategorii Customer Engagement,
• Terratonics w kategorii Built Environment,
• CU Mehrweg w kategorii Distribution and Retail.
Ku zrównoważonej przyszłości
Nagroda dla BillionCarbon doskonale ilustruje kierunek, w jakim zmierza branża retail – ku efektywnym i odpowiedzialnym metodom zarządzania odpadami, które mogą być jednocześnie korzystne ekonomicznie. Greenman Group podkreśla, że wzmocnienie gospodarki o obiegu zamkniętym stanowi klucz do budowania prawdziwie zrównoważonej przyszłości, a sukces BillionCarbon to kolejny krok w stronę realnej zmiany.
Źródło: Greeenman Poland