Greenman Poland z trzecim sezonem akcji „Eco Smart” Opublikowano 3 kwietnia 2024
Greenman Poland rusza z trzecią edycją kampanii proekologicznej „Eco Smart”. Tym razem fundamentem programu są dobre praktyki centrów Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna w takich obszarach jak m.in. recycling, ekologiczny transport czy energooszczędność. W zamyśle twórców projektu mają się one stać inspiracją dla klientów, zachęcając ich do zmiany postaw na bardziej proekologiczne.

Tegoroczna edycja „Eco Smart” w sumie będzie miała 10 odsłon tematycznych. Greenman poruszy w nich tematykę m.in. segregacji odpadów i recyclingu, ograniczenia śladu węglowego, ochrony zasobów naturalnych i zwierząt, zdrowej żywności, troski o tereny zielone czy eko transportu.

– Od lat rozwijamy Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nową Górną w oparciu o cele środowiskowe, które realizujemy poprzez strategię ESG, liczne inwestycje czy edukację ekologiczną. W tym obszarze wiele w ostatnich latach u nas zaszło, a teraz chętnie podzielimy się wiedzą i doświadczeniem z klientami – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland.

– W trzeciej edycji „Eco Smart” uchylamy rąbka wiedzy na temat tego, jak każdego dnia działamy z myślą o: klimacie, dobrostanie lokalnych społeczności, najbliższych ekosystemach czy ochronie przyrody. Liczymy, że poznając nasze praktyki, każdy będzie mógł się nimi zainspirować i przenieść je na domowy grunt – dodaje.

To nowe podejście do edukacji ekologicznej na rynku retail. Pierwszy raz w branży to centra handlowe i ich codzienna działalność proekologiczna stają się fundamentem projektu edukacyjnego, który skierowany jest do klientów oraz lokalnych szkół, przedszkoli i społeczności. – W ramach „Eco Smart” co roku staramy się szukać ciekawych kontekstów, aby w zrozumiały sposób przekazać wiedzę – mówi Marta Drzewiecka.

– W pierwszej edycji skupialiśmy się na prostych, codziennych czynnościach, dzięki którym każdy może zadbać o środowisko. W drugiej kanwą stały się „święta” ekologiczne związane np. z ochroną zwierząt, rzek czy ekosystemów. Tym razem pokazujemy, jak teorię można przełożyć na praktykę, stawiając nasze centra, ale także najemców, za wzór do naśladowania – dodaje.

W ramach „Eco Smart” treści edukacyjne pojawią się zarówno na pasażu centrum handlowego i w sklepach, jak również online i w kanałach społecznościowych. Partnerem inicjatywy po raz kolejny została Fundacja dla Edukacji Ekologicznej z Krakowa. Projektowi towarzyszyć będą także eko-wydarzenia.

– „Eco Smart” to nie tylko hasła, to przede wszystkim praktyka, wynikająca z realizacji naszej strategii ESG. Poprzez warsztaty, zajęcia i zbiórki staramy się co roku przekazać szeroką wiedzę na temat kluczowych zagadnień ekologicznych. Nie inaczej będzie w tym roku. W planach mamy wydarzenia, które integrować będą lokalną społeczność, edukować, a także uczyć poprzez zabawę na temat troski o środowisko – zapowiada Marta Drzewiecka.

Pierwsze inicjatywy już się odbyły. 23 marca, w czasie organizowanej przez WWF „Godziny dla Ziemi” we wszystkich trzech centrach zgasły częściowo światła. Obiekty zachęcały do tego także swoich klientów. Tegoroczną tematykę kampanii otwiera natomiast zagadnienie segregacji śmieci w centrach handlowych.

– Projekt Greenman Poland to przykład na to, jak biznes może aktywie uczestniczyć w edukacji ekologicznej, zwłaszcza, jeśli dysponuje bogatym doświadczeniem wdrażania rozwiązań proekologicznych. Kontekst centrów handlowych jest tutaj też istotny. To miejsca popularne, odwiedzane przez tysiące osób, często postrzegane jako integratorzy życia lokalnego. To sprawia, że łatwiej jest im przekazywać często zawiłą wiedzę, która dziś, w dobie zmian klimatu, potrzebna jest każdemu – mówi Jarosław Szczygieł z Fundacji dla Edukacji Ekologicznej w Krakowie.

Źródło: Biuro Prasowe Greenman Poland/Guarana PR

 
Przypisane branże