AI pomogło zaprojektować linię kreatywną 3 centrów handlowych Opublikowano 15 stycznia 2024
Należące do portfolio Greenman Poland centra handlowe Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna wprowadzają nową linię kreatywną, w której wykorzystane zostały unikalne światy i ekspresyjne tła wygenerowane przez AI.

 

Twórczość sztucznej inteligencji, w której można doszukać się m.in. kubistycznych i abstrakcyjnych wzorów oraz kompozycji, połączona została następnie z postaciami z klasycznych sesji zdjęciowych, które współgrają z profilem klientów trzech centrów.

– To nowe spojrzenie na komunikację naszych obiektów handlowych. Całą linię oparliśmy nie tylko na najświeższych trendach w projektowaniu graficznym, ale także na synergii najnowszych technologii z kreatywną pracą grafika – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Efektem tego są jedyne w swoim rodzaju ekspresyjne kompozycje, które pobudzają wyobraźnię, zaskakują formą, oryginalnym ujęciem tematów oraz wyobrażeniem o świecie zakupów, w którym funkcjonują nasi klienci i nasze centra – dodaje.

Cała linia powstała więc na styku tradycji i nowoczesności, w którym praca AI stała się bazą. – Każda odsłona nowej linii to nie wypadkowa algorytmu, ale efekt zespołowej pracy maszyny i człowieka, połączenie tego co wygenerowane z tym co rzeczywiste i bliskie – mówi Zygmunt Batko z krakowskiej agencji Madeinbrain Studio, która odpowiada za projekt i realizację. – Stworzone przez AI odsłony fantastycznego świata poddaliśmy bowiem uważnej graficznej obróbce tak, aby wyeliminować artefakty, błędy czy niedoskonałości. Co więcej, dopełniliśmy ten świat przemyślanymi postaciami, dodając mu ludzki wymiar, tak istotny w komunikacji centrów handlowych – dodaje.

Rezultatem tego jest nowatorska na rynku retail, niezwykle dynamiczna i świeża linia kreatywna, która prezentuje nową jakość w komunikacji centrów handlowych, a także pokazuje praktyczne zastosowanie AI w działaniach marketingowych obiektów tego typu.

– Z naszej strony był to odważny ruch. Jesteśmy bodaj pierwszymi centrami convenience w Polsce, które zdecydowały się na tego typu realizację z zastosowaniem AI, otwierając tym samym nowy rozdział w sposobie komunikacji naszych obiektów – mówi Marta Drzewiecka. – Jesteśmy przekonani, że w ewoluującym świecie handlu, w którym AI i technologie cyfrowe odgrywają coraz ważniejszą rolę, tego typu unikalny przekaz zostanie nie tylko zrozumiany, ale też przyjęty z dużym zainteresowaniem klientów, rynku oraz naszych najemców – dodaje.

Tym bardziej, że w projektach Madeinbrain Studio dla Greenman Poland angażujące są nie tylko grafiki, także hasła jakie towarzyszą każdej odsłonie linii kreatywnej. Te są proste, pobudzające klienta, o mocnym zabarwieniu emocjonalnym, a do tego oparte zostały na zasadzie CTA (call-to-action).

– Każda z odsłon linii kreatywnej ma swój cel. Jest nim np. zachęcenie klienta do zakupów, udziału w wydarzeniu czy akcji prosale. Połączenie nowoczesnych, przykuwających uwagę grafik z trafnymi hasłami, skłaniającymi do reakcji, jest więc kluczowe dla powodzenia naszych działań marketingowych – mówi.

W sumie w 2024 roku linia kreatywna ma mieć kilkanaście odsłon w każdym z centrów handlowych Greenman Poland.

 

 

 

Przypisane branże