Greenman Group szuka innowacyjnych firm i start-upów spożywczych. 100 tys. euro w puli nagród Opublikowano 21 sierpnia 2023
Firmy sektora spożywczego, które są na wczesnym etapie rozwoju, w tym start-upy, mogą teraz powalczyć w ogólnoeuropejskim konkursie „Growing Further Innovation Awards”, którego pula nagród sięga 100 tys. euro.
Międzynarodowa inicjatywa, realizowana po raz pierwszy przez firmę Greenman Group, ma na celu wsparcie rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw oraz wyróżnienie ciekawych koncepcji i modeli biznesowych w handlu detalicznym w branży spożywczej.
 
O wyróżnienie firmy mogą ubiegać się za innowacyjne rozwiązania dotyczące każdego etapu łańcucha dostaw, począwszy od produkcji, przez dystrybucję i sprzedaż. Nagrodzone zostaną też wdrożone rozwiązania proekologiczne. Nagrody finansowe wręczone zostaną w 4 kategoriach: „Produkcja i opakowania”, „Dystrybucja”, „Handel detaliczny” i „Redukcja odpadów”. Wyłoniony zostanie też zwycięzca główny.
 
– Polski rynek spożywczy jest pełen ciekawych rozwiązań, za którymi stoją młode firmy, start-upy i foodtechy. Tym projektem chcemy nagrodzić te przedsiębiorstwa, które odważnie patrzą w przyszłość, wychodzą poza schematy i stawiają na innowacje, a także – co kluczowe – w swoim DNA mają mocno zakorzeniony zrównoważony rozwój – mówi Barbara Wojdełko, CEO w Greenman Poland.
 
– Sam konkurs ma charakter otwarty. Mogą do niego przystąpić rodzime firmy, które na rynku obecne są nie dłużej niż 5 lat lub zatrudniają mniej niż 30 osób. Cała inicjatywa ma bowiem na celu wesprzeć firmy sektora spożywczego, które są na wczesnym etapie rozwoju, ale jednocześnie mają już osiągnięcia i ciekawą wizję przyszłości – dodaje.
 
Jak zapowiadają pomysłodawcy inicjatywy, zwycięzcy zostaną wyłonieni w kilkuetapowym procesie. Laureatów wybierze międzynarodowe jury, w którym zasiądą eksperci ze świata finansów, inwestycji, przedsiębiorczości, a także środowiska akademickiego. Ogłoszenie laureatów będzie miało miejsce w styczniu 2024 r. w Dublinie.
 
Wydarzenie będzie platformą, na której firmy aplikujące do „Growing Further Innovation Awards”, będą mogły zaprezentować swoje biznesy, idee i innowacje na forum międzynarodowym, a także pozyskać kontakty i wymienić się doświadczeniami z przedsiębiorcami z całej Europy.
 
Aplikacje do Growing Further Innovation Awards przyjmowane są do 1 października 2023 r.
Szczegóły znajdują się na stronie: growingfurther.io
 
 
Greenman Poland, asset manager i deweloper w segmencie convenience z siedzibą w Warszawie, koncentruje się na nabywaniu, zarządzaniu oraz rozwoju parków handlowych i centrów handlowych bazujących na ofercie spożywczej. Greenman Poland zarządza aktywami o wartości 150 mln euro, na które składają się parki handlowe i centra handlowe o łącznej powierzchni 87 tys. m kw. Najemcami tych obiektów są wiodące europejskie sieci handlowe, takie jak Carrefour, Rossmann, JYSK, Pepco czy Spar.
 
Greenman Poland jest częścią Greenman Group, grupy spółek zależnych, obejmującej podmioty podlegające regulacjom Centralnego Banku Irlandii (CBI), CSSF i inne kontrolowane przez jeden podmiot – Greenman Holdings Limited. Grupa powstała w 2020 roku, jej główna siedziba znajduje się w irlandzkim Dublinie, a spółki zależne zatrudniają ok. 130 osób pracujących w 6 krajach i prowadzących działalność w 5 odrębnych obszarach biznesowych: usługi finansowe, nieruchomości, żywność i rolnictwo, media oraz zintegrowane sieci. Greenman Investments jest wiodącym na rynku, sektorowym funduszem inwestycyjnym Grupy, zarządzającym funduszem inwestycyjnym nieruchomości spożywczych. Fundusze Greenman Investment inwestują wyłącznie w parki handlowe i magazyny handlowe oparte na ofercie spożywczej
 
 
 
Źródło: Greenman Poland, Greenman Group
Tagi: Greenman Poland, FMCG, rynek spożywczy
Przypisane branże